jessie gustavssons blogg

Alla inlägg under september 2008

Av jessica - 12 september 2008 15:04


 idag har man vart uppe på ångströmsenheten idag igen....sen när jag skulle hem åkte jag med mamma å dem för dem var i ånge....så slapp jag ta tåget hem..när jag kom hem...ja då fick jag gå på toa förståfrämst...hade sutit i bilen å varit akut pissnädig....sen efter de gick jag å kola posten..men de var ingen rolig post idag... sen har jag diskat lite å de här hemma sen jag kom hen...å suttit vid datorn lite oxå...

å så köpte  jag tre nya klädersplagg idag uppe i ånge...två tröjor å ett par mjukisbyxor....igentligen skulle jag inte ha gjort de...men ja kunde inte låta bli...man ska aldrig titta på kläder de blir bara så att man köper då man har pengar....men men...

å idag e det fredag så nu e det helg...se va som händer då rå...antagligen inget spänande alls...

se va man hittar på ikväll då...se om det går något bra på tv:n kanske om inte så blir det vell att man sätter på en film å ser på....man skulle haft lite gott tills i kväll...men vet i te om man har pengar till de....man får vell se va som händer....


nä nu ska jag gå å fortsätta plocka lite å snart börja med maten oxå....=)

Av jessica - 10 september 2008 18:08


 idag har jag vart på ångströmsenheten hela dagen...hade tre lektioner idag..så var hemma typ vid tre på eftermiddagen...då jag kom hem gjorde jag inte så mkt...tog det lite lungt..sen när klockan var sraks innan fyra lagade jag lite mat...


igår vart jag barnvakt åt mina småbröder...för mamma å hennes kille åkte in till sjukhuser med lilsyran....så småbröderna fick följa med mig hem å vara hos mig...det blev några timmar hos mig...dem fick äta här hos mig oxå...spagetti å köttfärsås...dem åt jätte bra...det var ungifär va min dag bestog av igår...


få se va man hittar på ikväll....funderar på om jag ska se på en film som går på tv3 kl 21:00 ikväll å se om det e något att se...hm ja få se va man gör..


nä nu ska jag gå å hitta på något...=)

Av jessica - 8 september 2008 18:54


 idag har man vart uppe på ångströmsenheten å haft engelska...efter engelska så åkte jag hem..för hade inge fler lektioner idag...när jag kom hem så städade jag...bar ner lite till förådet,byt rent i sängen mm mm...mkt mer  har inte hänt...cyklade till min vän M men hon var inte hemma...så då cyklade jag in en snabbis till mamma å sa hej innan jag cyklade hem igen...


igår var jag hos min vän M å drack lite kaffe..då var hon hemma...

under helgen har inte hänt mkt...ha bara vart hemma å tagit de lungt..


nu har vi kanaler..fick kortet idag hem i brevlådan...jiiiipi...=) äntligen har man lite fler kanaler å se på...det e ganska så skönt faktist...


nä nu tror jag att ja ska sätta mig med körkortsfrågorna ett tag....

Av jessica - 6 september 2008 22:19


 ja idag har det inte hänt mkt...mest bara haft tråkit....killen å jag for iväg en sväng på förmidagen å handlade lite...handalde hem för maten idag...å så var vi iväg å handlade en viastboxer....sen bar det hemmåt igen..

så nu har vi parabolen å boxern det e bara kortet vi väntar på nu...som lär dyka upp till veckan....fast vi har sett på kanaler under helgen här...vi lånade killens systers boxer...för hon skulle vara borta...fata va härlgt att ha lite flera kanaler att se på....

ja...jag har pluggat lite engelska,men inte mkt...sen har jag diskat lite å vikit lite tvätt....nu på kvällen har killen å jag suttit å sett på en av  mina nya filmer som jag hade bestält...walander byfånen...de e grymt bra filmer...men jag trode vi skulle se på fler,men verkar inte som att de bli så...men men man får  vell se på dem andra någon annan kväll då...


nä nu ska jag gå å hitta på något eller om jag går å lägger mig...

Av jessica - 4 september 2008 18:38


 nu har man typ kommit upp från badet för några minuter sen...de va skönta att bada...va har man gjort idag då...ja inte e de  mkt iaf....vart hos mamma å druckit kaffe å suttit å pratat lite...på väg hem igen så handlade jag lite på affären...har plokat lite hemma,diskat å de...va med å åkte till killens jobb..han skulle hämta två motorer som han hade där...så mkt mera har inte hänt idag..


imorgon ska jag upp till ångströmsenheten å ha lite matte...sen får man se vad som händer...

Av jessica - 1 september 2008 21:19


jaha så i lördags var man på kräfftfest hos min vän M å hennes kille...det var första gången jag åt kräfftor å det var jätte gott...jag lyckades tillåmed skala en själv under kväll...dem som var där var jag å min kille å dem vi var hos så klart ...å så sen när vi hade ätit färdigt å sånt så prominerade vi alla ner till min mamma å hämtade upp min moster så hon fick vara med några timmar...det tyckte jag var jätte roligt...jag tror dem andra tyckte det oxå...det blev en bra kväll....men till slut typ vid halv ett tiden på natten avrundade vi å gick hem....killen,jag å min moster...


så idag har man jobbat kväll...på förmidagen var jag i ånge på ånströmsenheten...skulle ha engelska idag..men det blev ingen för att hon som hade engelskan var inte där...så då fick jag vandra på ånge tills tåget gick hem....handlade lite...ett par nya skor blev det...så köpte jag en present till min vän M som fyller år den 22 september...


nä nu ska jag gå å lägga mig å sova...ska upp tidigt imorgon....sov så gott...=)

Ovido - Quiz & Flashcards